Linkek



Ez a blog azért született, hogy irányt mutasson a tökéletes boldogsághoz. Tudom, hogy az iránymutatás nem egyszerű dolog. Számos feltétel megléte szükséges ahhoz, hogy a tökéletes boldogság megvalósuljon. Mondhatnád, hogy a feltételek jelentős része nem rajtunk múlik, hanem tőlünk független tényezők eredője. És már itt is vagyunk annál a pontnál, ami miatt elhatároztam, hogy blogot írok.
Az ember életének fő célja megtalálni azokat a hasznos tevékenységeket, amelyekben egyedülállót tud alkotni azzal, hogy az mások megelégedésére is szolgáljon. Ahhoz, hogy valaki ki tudja magából hozni a legjobbat, először is jól kell éreznie magát.
A cikkek olyan témákat dolgoznak fel, amelyek segítenek abban, hogy minden helyzetben a legoptimálisabb megoldást válasszuk.

2010. július 6., kedd

Agykontroll

Miért van szükség agykontrollra?


A gondolataink olyanok mint a betöretlen csikók. Szeretnek szabadon szárnyalni, ide-oda cikázni, mindenbe belekapni, tartósan sehol sem megállapodni. Mint a szélvész, úgy vágtatnak a horizont felé. Az egyik pillanatban még itt voltak, a másik pillanatban pedig már - látótávolságon kívül -, távoli vidéken járnak.
Sokszor azon kapjuk magunkat, hogy megint „nem itt jár az eszünk”, egészen másra gondolunk mint amire kellene. Ugye ismerős szituáció?
Általában a gondolatainkat a velünk megtörtént, kellemetlen események újrajátszása foglalkoztatja.
Az agy másik kedvenc témája azok az előttünk álló kellemetlen események, amelyektől félünk, ezért tudat alatt sokat gondolunk rájuk.
Ahhoz, hogy urai legyünk a gondolatainknak, vagyis mi irányítsuk őket és ne ők minket, ugyanúgy szükséges az agytréning, mint a testünknek az edzés.
Ha ezt a gyakorlatot naponta végezzük és többször feltesszük magunknak a kérdést: Mire gondolsz? Akkor előbb vagy utóbb az agyunk azt csinálja, ami a testi - lelki harmóniánkat , vagyis az egészségünket szolgálja.


Akkor kezdjük:


Helyezkedj el kényelmesen! Lehetőleg olyan helyen, ahol biztosan nem zavarnak. Próbálj teljesen kikapcsolni és a külvilágtól elvonatkoztatni! Most teljes csendre van szükséged!
A felvett póz lehet ülve, vagy fekve! Hunyd le a szemed és lazulj el!

(Egyes szám első személyben és jelen időben írom le a gyakorlatot , mert neked is ebben a formában kell - némán -, elmondanod.
A leírásban vannak szóismétlések. Ebben az esetben nem a választékos megfogalmazáson van a hangsúly!
Az ismétlések növelik a gyakorlat hatékonyságát.
A szakirodalommal ellentétben én a fekvést szoktam választani. A fekvést azért nem javasolják, mert esetleg elalszol a vége előtt.
Eleinte én is ülve végeztem a gyakorlatot és végig harcoltam az elalvás ellen. A végére fáradtabb voltam, mint amikor elkezdtem. Végül áttértem a fekvő formára. Ezért tudom, hogyha mégis elalszol, a frissítő hatás akkor sem marad el. Én az alábbi gyakorlat elvégzése után fantasztikusan mélyen tudok aludni. Rövid idő /25 - 30 perc/ alatt teljesen kipihenem magam.
A lezárt szemhéjad alatt kissé felfelé nézz! Ez segít abban, hogy minél előbb alfa állapotba kerülj.)


Ellazítom a testemet, ellazítom a lelkemet, lelassítom a lélegzetemet. Laza vagyok, nyugodt vagyok, kiegyensúlyozott vagyok. Jól érzem magam. Csodálatos világban élek.
Biztonságban érzem magam. Nyugalom, nyugalom, nyugalom.

Tíztől visszafelé számolok, közben a testem ellazítom.
Minden a legnagyobb rendben, semmi ok az aggodalomra.

Tíz - tíz – tíz.
Kilenc - kilenc – kilenc.
Nyolc - nyolc – nyolc.
Hét - hét – hét.
Hat - hat – hat.
Öt - öt – öt..
Négy - négy – négy.
Három - három – három. .
Kettő - kettő – kettő .
Egy - egy - egy!

(A fenti mondatokat, illetve a visszaszámlálást többször meg szoktam ismételni. Közben lassan a kilégzésre koncentrálok. A kilégzés során távoznak a szervezetből a káros anyagok. A belégzésre nem kell figyelni. Oxigén hiány esetén ezt a szervezet automatikusan elvégzi. Nagyon fontos, hogy a kilégzést természetes ütemben és ne erőltetve végezzük, különben zavarná a gondolatainkat.)

Alfa állapotban vagyok. A gondolataimat saját magam irányítom. A gondolataim tökéletesek. Minden területen csak a tökéletesség létezik a számomra! Én egy tökéletes ember vagyok.
Laza vagyok, nyugodt vagyok, kiegyensúlyozott vagyok. Csodálatosan érzem magam!
Kiváló az egészségem! Jól vagyok, képes vagyok bármire, egyensúlyban vagyok minden szinten!
Harmónia uralkodik a testemben és lelkemben! Jól érzem magam, boldog vagyok!


(Körülbelül itt szoktam elaludni! Amikor felébredek, nyugodtan befejezem a gyakorlatot.)


Mire ötig számolok, az eddigieknél mindenütt és mindenhogyan egyre jobban és jobban érzem magam!
Egy - kettő - három - négy - öt.

Kinyitom a szemem és csodálatosan érzem magam! Boldog vagyok. egészséges vagyok!
Én egy értékes és érdemes ember vagyok!



Köszönöm - köszönöm - köszönöm!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése